NEWSRead all about us!

Riktade medier ger minst en fördubbling i ROI

Vår Vice VD Linda Hellström bemöter i Resume Fredrik Hallberg från Kaperos artikel om att avkastningen på investerad mediekrona ska ha blivit sämre i strävan efter riktade budskap.

I artikeln förklarar Linda att kommunikation, marknadsföring och försäljning är under en enorm omställning och genomgår ett paradigmskifte – tekniken ger idag helt nya förutsättningar att fånga upp all data om kunder, vilket i sin tur gör det möjligt att skräddarsy kommunikation och skapa nya tjänster. Men det är inte lätt att genomföra denna förändring, då det kräver att man gör om sin marknadsföring och affärsutveckling från grunden. Linda skriver också i artikeln vad som krävs för att klara av denna omställning och att vi ser att våra kunder som omallokerar delar av budgeten från breda medier till riktade medier minst fördubblar sin ROI. Hon skriver även att den stora vinsten, förutom en förbättrad ROI på marknadsbudgeten, självklart är det förbättrade innehållet – relevant kommunikation för varje individ, vid rätt tidpunkt.

By | 2017-07-14T13:52:54+00:00 februari 2nd, 2017|Kommentarer inaktiverade för Riktade medier ger minst en fördubbling i ROI