NEWSRead all about us!

Dubbla nomineringar till Guldnyckeln 2016

Vi är stolta över att våra två inskickade bidrag tillsammans med Statoil Fuel & Retial har nominerats till guldnyckeln 2016.

I kategorin analys och resultats tävlar vi med: Relevansteorin

Alla förstår nog att segmenterade erbjudanden är bättre än att ge samma erbjudande till alla – men hur mycket bättre är det egentligen? Vi har tillsammans med Statoil förändrat kommunikationen till kunder inom Statoil EXTRA-programmet. Efter att ha mätt den ekonomiska effekten, frågat kunderna och studerat den interna processen under en begränsad testperiod, vet vi att det fungerar. Vi kallar det för att ha bevisat relevansteorin en gång för alla!

I kategorin kundlojalitet tävlar vi med: Statoil EXTRA; Going the EXTRA mile.

Bensinstationsmarknaden kännetecknas av stenhård konkurrens då produkten i grunden är homogen och de flesta kunderna ser det som en lågengagemangsprodukt. Statoil ville lansera ett lojalitetsprogram som skulle engagera kunderna, serva varje kund på ett unikt sätt, differentiera Statoils varumärke och erbjudande mot kund, och dessutom göra kunddata tillgängligt på bred front i organisationen. Vi startade en resa mot lojalitet och kundinsikt, med att successivt bygga upp grundstenarna i ett lojalitetsprogram, för att i förlängningen addera alltmer avancerade byggklossar på vägen mot en personlig och intressant kundbearbetning. Från 2013-2015 har vi lanserat Statoil EXTRA på 6 marknader, fått ett enormt genomslag i kundupptag, byggt spännande lösningar kring relevans samt skapat en väsentlig merförsäljning och marginaltillskott. Men det vi är mest stolta över är engagemanget hos stationspersonalen och hur EXTRA blivit en viktig del i dialogen mellan kunder och personal – i varje kundmöte.

By | 2017-07-19T14:01:40+00:00 mars 4th, 2016|Kommentarer inaktiverade för Dubbla nomineringar till Guldnyckeln 2016