NEWSRead all about us!

Årets Branschpersonlighet

Årets Branschpersonlighet till Marianne Kaplan

Årets Guldnyckelgala i Annexet resulterade inte bara i ännu ett analyspris för oss på Kaplan. På galan prisades även företagets grundare och före detta VD Marianne Kaplan för sitt mångåriga och framgångsrika arbete inom relationsmarkandsföring. Hon tilldelades SWEDMA:s pris som ”Årets Branschpersonlighet, ett pris som delas ut av organisationens styrelse och belönar ”mångårigt och konsekvent användande av DM-metodiken.

Motiveringen till Mariannes pris lyder:

SWEDMA:s pris för mångårigt och konsekvent arbete inom DM-metodiken går i år till en ambitiös och skicklig förmåga. Under många år har denna talang drivit företag och samtidigt fulländat DM-metodiken till en framgångsmetod för många välrenommerade varumärken. 

Årets branschpersonlighet började sin bana på Tillskärarakademin, och kom efter fortsatt utbildning på IHR att hamna som marknadschef på H&M, vilket resulterade i 2 Guldägg. Efter åtta spännande år bestämde hon sig för att starta eget och fungerade därefter som en omtyckt och effektiv konsult för så väl Åhléns, TV6 och Josefssons. Pristagaren har inspirerat många till att söka sitt förvärv i vår bransch, inte minst sin egen son, och hon har också en del Guldnyckelpriser i bagaget.

Kundklubbarnas drottning, Sveriges kvinnliga svar på Don Draper och Lojalitets-gurun nummer 1 – kärt barn har många namn, men det vår pristagare i själva verket heter är MARIANNE KAPLAN.

By | 2017-07-19T14:09:23+00:00 april 23rd, 2015|Kommentarer inaktiverade för Årets Branschpersonlighet